Olen pattitilanteessa. Reilu puoli vuotta sitten ihastuin hyvään ystävääni. Kerroin asiasta hänelle, ja hänkin sanoi tykkäävänsä minusta ehkä enemmän kuin kaverina. No, jonkun ajan kuluttua aloimme seurustelemaan. Sovimme tosin jo alkuvaiheessa sen olevan vain deittailua, koska kyseinen henkilö asui Tampereella ja minä Helsingissä. Se oli helppo ja avoin suhde ja pääsimme kuhertelemaan aina kun tapasimme, eli kerran pari kuukaudessa.

Mutta.

Hiljalleen tämäkin alkoi hiipua. Hienovaraiset vihjailut blogissa tai mesessä pyysivät ymmärtämään, ettei hän ollut kiinnostunut enää minusta vaan jostakusta toisesta. No, ymmärtäähän sen. Puoli vuotta kevyttä suhdetta parin tunnin junamatkan päässä asuvan ihmisen kanssa. Helpommallakin kyllästyy. Kyllästyin minäkin. Vähän. Tai ainakin yritin. Se oli vain niin kovin vaikeaa, koska välitin tästä ihmisestä niin paljon. Päätin kuitenkin tehdä parhaani ollakseni tämän henkilön kanssa vain ystävä. Parempihan se olisi niin. Mutta on vain niin helvetin vaikeaa päättää yhtäkkiä ettei enää välitä.

 

Minulla on myös paras ystävä. Ystävä jonka olen tuntenut yli kolme vuotta. Tutustuimme internetissä, emmekä ole koskaan tavanneet. Kuulostaa varmaan mielenkiintoiselta, mutta tuonlaisia ihmisiä tulee vastaan kerran elinaikana. Voin kertoa kaiken ja luottaa siihen, että salaisuus pysyy. Tänään paras ystäväni oli sairaana, joten lintsasin pitääkseni hänelle seuraa. Niin, mesessä. Teen kaikkeni osoittaakseni tälle ihmiselle, että hän on minulle kultaakin kalliimpaa ja perhettä ja muita ystäviä tärkeämpää. En vain tiedä onnistunko. Pelkin kirjoitetuin sanoin on joskus vaikea ilmaista suuria tunteita.

 

Minulla on myös kaveri. Kaveri, joka ihastui minuun. Noh, on siitä jo aikaa. Minäkin olin ihastunut häneen vuosi sitten, mutta juuri kun olisimme uskaltaneet paljastaa toisillemme, löysinkin erään toisen. Tämä tuntui murtavan kaverini täysin. Kohtelin häntä kylmästi, kerran annoin lainata itseäni yhdeksi yöksi ja sitten palasin yhteen aiempani kanssa. En missään vaiheessa vain osannut samaistua kaverini rooliin ja yrittää ymmärtää miltä hänestä tuntui. En tainnut edes haluta. En välittänyt, enkä välitä vieläkään.

 

Mutkikkaita nämä teinien tunnetilat.